maanantai 13. helmikuuta 2012

Japani tekee sinusta huonon ihmisen Osa 2

Koska osa ihmisistä ei ole tajunnut pointtiani tässä asiassa, se ilmeisimmin tarvitsee tarkennusta.

Ensinnäkin, nyt on valitettu tästä, että tämä HARRASTUS olisi jotain "teinihuumaa". Jos olette siis tätä mieltä, antakaa hyvät ihmiset meidän sitten olla rauhassa. Näytätte meille "ernuille" niin kauniin lapsellista esimerkkiä tuolla valituksellani, että kiitos minua ei kiinnosta. Ja jos olette sitä mieltä, niin asia on kyllä tullut ainakin minulle selväksi, sitä ei tarvitse tulla minulle enää kertomaan. KOSKA en koe itselleni tätä "teinihuumaksi" syystä 1. harrastus aloitettu ennen niin kutsumaanne teini-ikää(tietysti riippuen siitä miten senkin haluatte määrittää)  2. en USKO tämän loppuvan tähän VAAN innostus voi laantua MUTTA ei kadota kokonaan.

Toisekseen, olen saanut kommenttia muutamiltakin entisiltä harrastajilta jotka väittävät tätä teinipelleilyksi. Okei, kiva jos ootte tota mieltä, mut se on teidän ihan oma kohtalo, ei minun. Että anteeks nytten vaan, minua ei kerta kaikkiaan kiinnosta, jos se on teillä ollut tuollainen vaihe elämässä.

Kolmanneksi, ja nyt lähinnä sinulle natalie: minä en koskaan väittänyt teksteissäni ihmisten kopiointia aidoksi asiaksi vaan kokonaisuudessaan tätä harrastusta. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että tämä harrastus on ihan yhtä aito harrastus kuin esimerkiksi jalkapallo. Sillä minun oma mielipide asiaan: japaniharrastus ei keskity mihinkään ihmisten kopiointiin. Omalla kohdalla harrastus perustuu lähinnä siihen, että luen mangaa, katson animea ja japanilaista doramaa, harrastan cosplayta ja kuuntelen japanilaista musiikkia ja yhtä kaikki olen kiinnostunut siitä kulttuurista. Kyllä, harrastus voi vaikuttaa pukeutumiseen ja ulkonäköön juu kyllä, ja lähinnä sieltä musiikin kautta, mutta se ei tarkoita että kopioisin jotakin ihailemaani muusikkoa. Tietinkin ihan kuinka sen kopioinnin otatte. Mutta näin minä sen ymmärsin.

Neljänneksi, en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa pitää niitä omia mielipiteitään itsellää. Itse ainakin olen kuullut nämä samat jauhannat noin tuhat ja yksi kertaa sadalta eri ihmiseltä, joten kiitos riittää jo. Teidän mielipiteenne on mennyt minulle perille, mutta en jaksa välittää siitä.

JA NYT: Asiani pointti on: Antakaa hyvät ihmiset minun olla rauhassa tämän "ei niin aidon teinihuuma harrastukseni" kanssa ja antakaa minun "kopioida ihmisiä" rauhassa. Jos jäi vielä jotain epäselvää niin kommentoikaa, muussa tapauksessa Ei kiinnosta.

2 kommenttia:

  1. Huomaa kyllä, että jotku ihmiset osaavat sitten puuttua toisten asioihin. Mutta mie oon samaa mieltä sinun kanssa ja saat olla millanen haluat. Oot ihana, kun oot oma ittes. Ja nyt kun kirjotan tämän niin tahon sanoa nyt vielä kolmannen kerran hyvää ystävänpäivää! Vaikka en ite koe ystävänpäivää erittäin tärkeäks.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimen omaan. Se näissä postauksissa ideana olikin, et mie oon minä, saan olla sellain ku olen ja muilla ei oo valittamista siihe.
      Ja hyvää ystävänpäivää vielä sinullekkin! Ei se miullekkaan sillai mikään hirmu tärkeä oo, koska miusta ei tarvita erikseen jotain päivää, ku ystävät kuuluu jokaseen päivään :)

      Poista